onsdag 29 augusti 2018

Getingelände

Getingarna hittar in i boden där jag har biredskap, slungade ramar och så vidare. Tur att de inte hittade dit förrän efter att vi slungade sista gången. Annars hade det inte gått att jobba vid slungningen.

Jag har försökt täta springor, men alltid finns något mer hål att ta sig igenom. Det har varit mängder med getingar som promenerat in och ut bakom fodret runt dörren, genom springor runt dörren och gluggar mellan dörrarna (dubbeldörrar). Bina kommer inte in. Jag gissar att det beror på att de är större.

Jag har köpt en saftmaja för att ta hand om egna vaxet och kan inte jobba med det förrän boden är fri från getingar. De skulle bli överlyckliga om de fick komma åt det honungskladdiga vaxet jag ska ta hand om.

Hoppas att sista springan nu är tätad så jag kan återta min bod...



Inga kommentarer: