torsdag 8 augusti 2013

Jag tar kort!

Snart är det dags för slutskattning. Förhoppningsvis blir det en fin dag innan jag börjar jobba igen på måndag så att jag kan börja runda av honungssäsongen. I söndags skickade jag sista omgången drottningar, sju stycken, till sina nya ägare.


Efter tips från Filip har jag skaffat en billig kortläsare så att jag numera kan ta emot kortbetalningar. Läsaren går smidigt att koppla in i min telefon när betalningen ska göras. På så vis kan man lätt ta kort när man står ute på marknader och inte har ström att tillgå. Jag har tidigare i stort sett bara tagit betalt kontant, vilket blir lite knasigt eftersom jag i min tur sällan betalar kontant... Det skulle därför underlätta om jag kunde få kunderna att övergå till kortbetalning. Ska blir spännande och se hur det går.

Inga kommentarer: