lördag 23 augusti 2014

Lyckat på Älvnäsfestivalen

Idag sålde jag honung på Älvnäsfestivalen, ett arrangemang i området där vi bor. Det var gott om besökare på festivalen och bra med honungsköpare. Jag är klart nöjd med försäljningen. Det gick bättre än på förra festivalen, trots att det tidvis var regn, och bättre än när jag stod och sålde vid Bromma Blocks och på julmarknad.


Jag hade laddat upp med en lagom mängd nyslungad honung. Den var jag mest orolig för, eftersom det är en färskvara och inte kan säljas under så lång period. Jag har inte ympat sista skörden ännu, så nu kommer jag att göra ytterligare några nyslungade burkar till kollegor som vill ha. Sedan ympar jag och smaksätter en del med eukalyptus, för den sålde nästan slut på festivalen. Citronsmaksättningen var inte alls den succé som den brukar. Lakrits och lakrits/citron var rätt omtyckta, så åtminstone någon av dessa blir kvar i sortimentet!

I samband med festivalen så hade jag bjudit in släkt för att fira att jag fyllt år i veckan, så efter försäljningen hade vi fika hemma och sedan gick vi tillbaka till festivalområdet för middag och liveband. Det var verkligen en heldag utan en lugn stund, men blev väldigt lyckat!

Inga kommentarer: