måndag 16 februari 2009

Möte med läppbalsam

I helgen var jag på Stockholms läns biodlaredistrikts årsmöte som ombud för min lokalförening. Jag har inte ens varit i kontakt med distriktets verksamhet över huvud taget tidigare, men men, någon gång ska vara den första! Det var till att snegla på mina föreningskollegor för att veta hur jag skulle rösta... Efter mötet berättade trevlige Ann-Charlott Nystedt, ny kvalitetsansvarig hos Svensk Honungsförädling (HF), om sitt arbete och om vad som var på gång där. SBR och LRF är huvudägare av HF, men tydligen har distriktet aktier för 5300 kronor. På bilden berättar hon att Lypsyl ska lansera en variant med bivax. Tydligen är nya produkter på gång från HF också, men Ann-Charlott fick inte berätta vad på grund av hemlighetsmakeri...

Ann-Charlott informerar

Inga kommentarer: