måndag 27 juni 2011

Efterfrågan på avläggare

Nu har jag tagit ner annonsen för avläggarna. Först såg det inget vidare ut med parningen för andra omgången drottningar och jag blev lite besviken, men det visade sig att drottningarna behövde lite mer tid bara. Antagligen beror det på det regniga vädret som varit. Hittills är 10 av 12 drottningar parade. Tyvärr lyckades inte tillsättningen av en drottning till en avläggare, och en drottning vill jag ha själv, så åtta avläggare blir det förhoppningsvis. Intressenter står i kö för elva avläggare, så de går åt!

4 kommentarer:

Markus sa...

Hej! Kommer du sälja några avläggaren till våren? Har du i så fall något kösystem? Jag skulle vilja komma igång med biodling till sommaren.

Mvh
Markus

Andreas sa...

Hej Markus!

Kul att du är intresserad av biodling. Jag säljer avläggare så snart drottningodlingen gett resultat, dvs tidigast i mitten av juni. Ja, man kan nog kalla det för kösystem, jag skriver upp intresseanmälningar varefter de kommer, först till kvarn...

Vill man börja med biodling några veckor tidigare så finns det en del som säljer övervintrade samhällen.

/Andreas

Markus sa...

Jag är intresserad av att ställa mig i kö. Har du någon e-post så vi kan upprätta kontakt?

Tack på förhand.
Markus

Andreas sa...

Ja, nu har jag lagt upp min e-post i högerkolumnen under rubriken "Bakgrund". Du blir först i kön!

/Andreas