måndag 27 juni 2011

Köpa tio bin?

Idag fick jag en lustig förfrågan. Jag blev uppringd av en som ville köpa tio bin av mig. Ja, bin, inte bisamhällen! Han utförde nämligen kbt-behandling (kognitiv beteende-terapi) och hade nu en patient som hade fobi för bin... Han undrade om han kunde få hämta bin i en låda, och vad de kostade. Först tänkte jag ta betalt för min tid, men att skaka ner bin i en låda kändes inte så arbetsamt, mest en kul grej, så tio bin kunde han få hämta gratis. Och tio bin är ju inget mot de tiotusentals som finns i ett samhälle. När jag insåg att han skulle behöva åka från Södermalm till Ekerö bara för att få tio bin, så tipsade jag istället om en biodlarkollega med stadsbin, så slipper han den långa transporten. Får han inte napp där får han väl komma till Ekerö...

Inga kommentarer: