fredag 18 juli 2008

Rulla bivaxljus

När jag skulle fundera ut en present till Gustav så kom jag på att jag kunde ge honom bivaxljus. Jag har inte tänkt så noga på att jag skulle kunna göra såna ljus tidigare, men nu var det dags! Men så hade jag inte veke... Då kunde jag ju ge bort vaxkakor och låta Filips föräldrar ta med veke. Mer behövs inte för att göra ljusen.

Det blev poppis att rulla ljus! Själv rullade jag ett spiralformat ljus, och när jag kom hem gjorde jag flera. Det var så enkelt och blir rätt snyggt! Det passar som present till morfar som fyller år idag. Skvallra inte!

Rullning av bivaxljus

Genast började jag fundera på om man skulle sälja såna här ljus och vad skulle man kunna ta betalt, och så sonderade jag marknaden. Jag är omöjlig, jämt ska jag fantisera kring sånt där! Vem vet, snart finns det väl en prislista här på bloggen...

Inga kommentarer: